lördag 26 april 2008

Fredagsfika eller nåt annat fiffigt

De blev även idag ett fredagsfika. (Fast säg vilken dag de inte bli de....) Ha inte haft så brutalt givande seminarier idag. De första dög väl. De andra spenderades genom att spela spel me Kristofer och hitta på roliga lekar som man kunde göra, i stället för att lyssna på den där lite halv (läs hel) tråkiga tanten. De hela urartade självklart och Elin kvävde effektivt ett skrattanfall och försökte se intresserad ut av Konflikthantering.

Så som plannerat mötte Linn upp i snurrdörren på HLK och vi gick ut på stan. Ja investerade i en telelur och inte så mycke mer, men ja är nöjd. Ha spendera senaste två timmarna me att förstå mig på makapären och hur pilla in ett X antal väl valda låtar. De blev nog bra. Fast å andra sidan förde de mig rakt i armarna på *PLING* dagens I-lands problem: Vad ska man ha för ringsignal? Ja vill ju gärna höra att de ringer men samtidigt vill ja inte att de ska låta som om man håller på ta ihjäl nån stackars liten oskyldig kaninunge (eller nåt annat gräsligt). Ha gjort en del tester nu ikväll och vi få väl se om de funkar.

Måste ju även gladeligen meddela att idag togs nog årets hitentills klokaste beslut. Under tidigare nämnda stads vandring me Linn kom hon me förslaget att vi kan ju äta tillsammans ikväll. Jag blev som alltid när de kommer till mat helt överlycklig. Men de va inte de som va årets idé utan de är i nästa sekund som Linn säger: "jag har en grill, vi kan ju grilla" och de va precis där som priset för bästa idé delades ut till Linn. Fy rackarns så gott de va! Extra gott enbart för att de är första gången. Helt enkelt jätte mumsigt. Vistelsen på Dalvik avslutades me en chipspåse och filmen: Guldkompassen, som uppfyllde alla mina krav och lämnade mig wanting more.

Morgondagen spenderas i hemmet, lunch hos Sara (återigen matfixeringen..) och sen avslutas kvällen me Linn och Emma på nåt partaj. Kan bli intressant.

Nu sova lite tro ja, tjo och tjim.

Inga kommentarer: