onsdag 10 september 2008

hoppas på bättre tider

De va verkligen en inte så bra dga igår. Hade iofs ganska bra föreläsningar, men de va första dagen på typ hundra år som vi va i skolan heeeeela dagen. De sätter sina spår. De gick allmänt segt och va rätt omotiverad överlag, vi fick till och me en ny gruppuppgift som skulle göras till på månda. Och då trodde jag i ärlighetens namn att ja skulle bryta ihop, han tycker alltså att vi inte har tillräckligt med saker att göra?!

För att liva upp stämmningen lite så ringde ja till Stina, de va nämligen bestämt att vi skulle besöka den rätt så trevliga hamburger restaurangen MAX. Inte äte hamburgare på tusen år kändes de som när vi fattade beslutet. Kan ju säga att de såg ja fram emot. Rog räser cyklarna och trampade iväg, eller inte så mycke trampade som rullade är ju typ nerför hela vägen, hur som hellst. Ja blev ju rackarns småbesviken. När ja äter på McD så förväntar ja mig nästan att pommen ska va lite halv ljummen och mjuk men inte på MAX! Sen förväntar ja mig också att när man beställer en extra stor pomme att man ska få lite mer än bara fem-sex extra. Blev i ärlighetens namn lite besviken där. De måste ja erkänna. Fast ja blev ju mätt och de är väl återigen de som är poängen. Cyklade hem på en översvämmad cykelbana, blev blöt om fötterna, de lilla som va bra me att va mätt i magen försvann i samma takt som man blev blötare om fötterna. Inte en bra dag!

Min enda egentliga ljusglimt igår, som inte lämnade mig lite halv besviken me mjuka pomme, va tillfredställelsen att få slåss lite. Ja och Emilie gick på boxning igår kväll och de är ett mycket trevligt och aktivt sätt att göra sig av me lite energi som är dålig. Och ja kan ju berätta att de gick super bra! Va inte som förra gången att ja väntade på döden efter 45 minuter utan den här gången va ja pigg och allert hela tiden, hade till och me kvar vatten i flaskan! Då blev jag ärligt imponerad av mig själv!

NU: Kläder på, dator me och så cykel till skolan. Ska sitta där heeeeela dagen, hade ja tänkt, få väl se va motivationen säger efter lunch men ja ska tappert försöka!

Ha de!

Inga kommentarer: