måndag 5 oktober 2009

helgens äventyr

Tänkte att jag lite lagom till den nya veckan skulle återberätta om helgens utsvävningar. Mamman lämnades som sagt av på stationen på fredakväll och jag fortsatte på en after work med vänner och bekanta. Kvällen avslutades som sagt på Rosengården me idolkik och ett glas vin.

Lördagen inleddes med att vakna omänskligt tidigt och fortsatte med en trevlig stund på stan me Emma. Personligen gjorde jag inga direkta fynd men Emma å andra sidan verkade onekligen nöjd. De enda som egentligen ingen av oss va direkt överförtjust i va vädret, snålblåst och regn - Jönköping i ett nötskal i oktober, bara gilla läget. Efter shoppingäventyret cyklade ja hem och ansåg mig själv förtjäna en snozze på soffan innan jag skulle infinna mig på middag hos födelsedagsbarnet Karro. Snozzen drog ut på tiden och de blev ruskigt bråttom där på slutet men ja hann iaf med bussen. Och för att göra en lååång historia mycket kort resulterade detta i en rackarns trevlig kväll! Enda egenliga avbrottet var när Emma fick en ölflaska kastad i huvet på dansgolvet. INTE KOMPIS! Stryk skull dom ha! Förutom de missödet var det en mycket lyckad kväll i mina mått mätt.

Söndagen spenderades i inte allt för högt tempo, åt en bakispizza hos Karro, halvkikade på idolrepriserna, lämnade Emma på bussen mot Uppsala och åkte hem till mig där både ja och Karro somnade titt som tätt under tappra försök att kika på tv.

De va en snabb summering av vad som helgen i Jönköping erbjöd.
Hörs vi då?

Inga kommentarer: